säl

Jag är lite lik en säl, är jag inte? Som dyker bland vågorna? I snön...

Matte skrattade ganska mycket i förrgår... Då var vi i grötlingbo, och jag fick leka i snön... Matte var övertygad om att jag lekte säl. Först satt jag upp, sen körde jag in huvudet under snön (i den mån det gick) och efter det kröp jag in med framdelen tills jag låg ner. Då gjorde jag snöhundänglar.

Så här går det till: Man ligger platt på mage, sen kör man med nosen fram och tillbaka längs marken. så sprattlar man lite med benen och till sist rullar man runt.

Jag har varit jätteduktig de senaste dagarna; Jag sprang inte upp i gödselstacken en enda gång!

Fast matte och husse verkar inte tycka jag är riktigt lika duktig när jag hoppar upp på folk och hälsar. Jag försöker verkligen tygla mig, men det är så himla svårt. Jag brukar ursäkta mig när matte sitter, som nu, vid datorn och ska skriva något... då buffar jag lite på hennes arm, så hon ska se hur fin jag är. Tydligen är hon ganska ostadig på armen för hon skyller på mig när hon plötsligt skriver fel, bara för att jag puttat lite på hennes arm.? Konstigt... jaja...  hon brukar bli på bättre humör när jag klättrar upp i hennes knä.

Så, nu sitter jag här, i hennes knä, och gör så det tar dubbelt så lång tid att skriva.
>ZA... hOPPSAN! Satt tangentbordet så nära?! Förlåt matte! Nåja. Man kan väl inte göra allt bäst heller? Bäst jag går härifrån.

Jo, igår var vi i grötlingbo. Husse snickrade en hundkoja till mig. Den var jättefin och jag var med hela tiden. Så, när andra väggen var klar, och kojan väntade på den tredje och fjärde, en dörr och ett tak gick jag dit och lade mig.
Sen låg jag där och blev inbyggd. Husse spikade dit den tredje väggen, sågade ett hål så jag skulle kunna komma ut, sen spikade han dit den fjärde och började med taket. Jag låg kvar. (Man får faktiskt lov att slöa på arbetstid, dessutom kunde jag inte hjälpa till)
Innan taket blev klart motades jag ut, för då skulle golvet täckas av en matta. Sen fick jag gå in igen, medan matte målade väggarna på utsidan och husse spikade dit taket.

Matte undrade flera gånger vart jag var, men varje gång hon letade låg jag och sov i min koja.

Så fick jag en hundgård också, fast jag vet inte om jag gillar den än... Det kommer nog att komma bilder både på hundkojan och hundgården så småningom, när de är helt klara, jag ska ännu få ett plåttak på kojan, annars regnar det ju in! Tack och lov att jag är hemma igen och inte behöver tänka på sånt... det behöver jag inte ändå. Man är väl en hund!

Det var nog det hela för den här gången! Nu tänker jag gå och lägga mig. Sov gott!

hemma igen

1 kommentarer

Linnea

15 Feb 2006 18:14

Naaw, så söt man får va! :D Kram från Carlsson/Blennerup.

Kommentera

Publiceras ej