Det här är Lady. En av mina bästa vänner, och förmodligen också min flickvän.
i fredags var vi ute och tiggde godis i Bohus. Det fanns massor. Om man bara vet hur man ska göra så råder det egentligen inte brist på godis någonstans. Särskilt inte i mitt eget kök. Särskilt inte när Ronnie står där...
 
Fast inte sjutton tiggde vi bara godis, även om det var himla kul det också. Vi gick en del.
Oj, fel bild... vad gör du matte? Jag sa... Vi GICK en del...
 
Och efter en stund kom vi till ett vattenställe. Vet ni vad? MATTE SA ATT JAG FICK BADA!!! 
(min Lady är dock lite mer badkruka än en annan, så hon hoppade över vattnet mer än i...)
... Vilket innebar att jag ju var tvungen att gå upp ibland och hålla henne sällskap. Fast samtidigt tyckte jag det var viktigt att visa hur otroligt vatten kan vara.. så jag var nog rätt mycket I vattnet också...
 
Däremot blev jag inte så glad när det visade sig till en början att vattnet inte gick att simma i. Jag blev faktiskt riktigt sur. Så jag lade mig ner. I vattnet. Matte hade glömt att fylla på tillräckligt, så på något sätt var jag ju tvungen att visa henne hur högt det behöver vara för att man ska kunna simma. Till manken. Minst. 
Matte vägrade dock att fylla på, så jag var tvungen att släppa det till slut. Och det är ju faktiskt riktigt roligt att hoppa omkring  också. Sedan när vi väl kom in i flockens kök så saknades en hund. Bonita. Jag tänkte egentligen inte så mycket på det, men Lady berättade att Bonita inte fanns längre. Det förklarade varför jag tyckte att jag borde kela lite extra med Carina, och visa lite extra mycket stollighet. För jag älskar att få människor att le. Så jag gjorde mig kanske till lite extra. 
Å andra sidan så råkar jag faktiskt gilla handdukar otroligt mycket. Så mycket att jag funderar på att sadla om till riddarhund.
Filtar går också bra. Helst de matte brukar ha. (tyvärr hinner ofta brorsan Stumle dit före mig när det gäller filtarna)
Så det är tur det finns handdukar. 
För vet ni? Då kan man ha dagar som dessa!

Kommentera

Publiceras ej