Men hejsan! Det var inte igår! Nåväl, här är jag. Och jag tänkte dela med mig lite av vad jag har haft för mig...
Som till exempel när jag drog med matte ut i snön för någon månad sen.
 
Först och främst tänkte jag berätta att när hela marken är vit så är det som om jag blir en säl. Att vara med huvudet under snön är det bästa jag vet. Och att gå ut.
 
Men matte hade den där klickande mackapären runt halsen, så det var liksom inte så lätt att få henne att hitta på något annat än att stå.
 
Och så ville hon att jag skulle stå också.
 
Det tyckte jag var jättetråkigt. Så jag tog kopplet i egen mun och gick ut och lekte med mig själv i den fantastiska världen jag lever i. Det var bara jag och snön och världens bästa dag hade jag. Jag hittade en pinne. (enligt matte är det ett träd, men hon har haft fel förut)
 
Så hittade jag mitt koppel. Och snö.
 
Massor med snö...
 
Snabb som vinden är jag också. Mattes kamera hann inte ens med när jag sprang för jag är en superhund!
Som ni märker så blir det en ganska lång post. Inte så mycket skrivet med text, för jag måste nog hålla med matte om att ibland är det bilder som säger mer om hur fint vi hade det hon och jag.
När det är snö är liksom allt helt galet underbart i världen. Även om det är april nu och jag borde se till så matte skriver något om hur jag hade det i bohus, så tyckte jag hon kunde börja med det här inlägget. Om en helt vanlig dag, då vi liksom bara gick ut. Eller matte gick... Jag gjorde allt möjligt. Ibland hade jag två ben på marken. Ibland fyra. Ibland släpade magen i och ibland låtsades jag att jag var under marken. Som en grävling. 
Och nu står jag intill matte där hon sitter vid datorn, och tänker... att om hon ska författa ett inlägg till... om en busig valp... så får hon allt ta tag i det nu. För jag måste ju gå ut någon gång idag också!
Dessutom ska jag ju få mat snart. Och sånt är viktigt. Men tills nästa gång vi hörs... Omnomnom Morötter!!!!

1 kommentarer

Darkangel

07 Apr 2016 18:30

Han ser pigg och glad ut! Härligt 😊

Svar: Pigg och glad, och fortfarande noll koll på hur gammal han är. Men nu börjar de vita hårstråna att titta fram åtminstone. :)
Harley

Kommentera

Publiceras ej