leka? bara en gång?

Jag och bollen på kvällen igår... vi fick gäster då... glömde jag säga det?
Jag och Mattes gudbarn Paula lekte jättelänge, medan de vuxna satt och såg på tv. Jag märkte allt att Paula var lite rädd för mig, så jag lugnade ner mig otroligt fort efter den glada hälsningsstunden.

Sen lekte vi hela kvällen, ända tills det var dags för dem att gå hem och oss att ta kvällspromenaden.
Då ville hon stanna kvar, Paula... konstigt. Först är hon rädd... sen är hon inte det.

Men vad roligt vi hade. Paula skrattade jättemycket när jag började jaga min svans. Så då gjorde jag det lite till...

Paulas mamma ville att Jenny skulle hälsa till Bitte och säga att tvååringen var jättesöt! Jenny vet ju inte vad han heter... Nåväl. Nu är det dags för en promenix igen, så här mitt på dagen. Jag vet minsann vad det betyder när matte talar om att gå ut och gå!

Kommentera

Publiceras ej