Nåja... gick bra att gömma sig här ett tag

Det är så roligt att chocka matte och husse. Idag hoppade jag ner i badkaret och lade mig. Gissa om matte blev förvånad när hon såg det. Jag brukar inte gå i närheten av badkaret... i alla fall inte vara i närheten av att hoppa i. Men jag tycker att det var dags att göra ett undantag.

Vi badade mig igår. Då ville jag helst inte alls gå ner i badkaret. Men idag var det jättekul när mattes syster satte på vattnet. Så då hoppade jag i och satte mig. Sen lade jag mig ner. Där stannade jag i ungefär tio minuter. Tittade upp på matte då och då...

Idag fick jag en ny leksak. En boll. Den gick sönder. Den slutade pipa.

Så fick jag en reflexsele. Så nu ser jag ut som en ledarhund, fast mycket livligare, och mindre lydig. Sen bryr jag mig inte om vart matte gjort av sina strumpor, och inte heller tänker jag gå och hämta dem.

Nu ska vi åka till Grötlingbo igen. Finns två söta vänner där... kisseungar. De vill jag leka med, men de måste vara himla korkade. De bara fräser när jag kommer i närheten. Konstiga saker.

Kommentera

Publiceras ej