Behöver inte vänta så länge...
Jag har flyttat! Hem till Ronnie. Och Stumle fick följa med.
Matte också...
 
Och vet ni? Jag har börjat gå upp på morgonen för att ta promenader. INNAN KLOCKAN SJU!!!
 
(men vad gör man väl inte, för det är inte mycket jag behöver lägga huvudet på sned för att få en godbit extra nu för tiden)
 
Ja, jag har det allt ganska bra jag, och den senaste tiden har matte suttit framför skärmen och skrivit och skrivit. Jag var ju bombis på att hon skrev till denna blogg... och så visade det sig att hon skrev en halv bok till sin syster. Så här har det varit dött hur länge som helst.
 
Men vet ni? Om några dagar fyller jag år. Och matte har lovat mig en jättegod present... Fast egentligen vet jag att det är Ronnie som köpt den. (jag vet vad det är också... Det är ett alldeles eget märgben... men säg inte till henne att jag vet det)
 
Det har blivit många promenader för min del under året, och för det mesta kommer jag överens med Stumle om vems plats som är vart. För jag fick en hundsäng att sova på framför elementet. Och DÄR ligger han. Så jag ligger för det mesta på min alldeles egna handduk i soffan. Om inte matte eller Ronnie sitter i soffan. För då ligger jag på dem.
 
I övrigt krockar jag som vanligt med väggar och skåp lite till och från, och svansen är fortfarande rätt rolig att sysselsätta sig med. Och det bästa jag vet är att se på när Ronnie och matte rättar till köksmattan, så den leker jag skateboard med... 
 
Ronnie och jag har rätt olika syn på vilken färg mattan i vardagsrummet ska ha dock. Han påstår att den ska vara vitbeige, och jag anser att gråsvart med långa svarta strån är mycket snyggare... (han har ingen koll på inredning den där tvåbeningen)
 
Och nu till min favoritfyrbening i hushållet: Stumle. Alltså. Den katten är något i särklass... (jag menar, hur kan man INTE fatta att mat som ligger i skålar på golvet tillhör mig så fort matte och Ronnie gått? Och den där ovanan han har att vända rumpan utåt när han sitter på toaletten, så att bajset hamnar på utsidan av lådan... )
 
Men han är toppen att ha... han leker gärna kull, tycker om att boxas, och är väldens bästa huvudkudde.
 
På tal om det... var är han nu? Jag är liksom trött... 
 
Fast... först ska jag nog ta och lägga mig i köket, så Ronnie inte missar att jag vill ha godis.
(ni borde träffa Ronnie... särskilt om ni vill ha godis eller nybakat bröd... )
 
Ja... hejdå då...

Kommentera

Publiceras ej