Då passar jag på att lägga mig framför sovrumsdörren så ingen kan komma förbi utan att jag märker det.
(och hon tror kanske att jag inte märker det ibland eftersom jag ligger kvar, men det gör jag visst. Jag gillar bara att jävlas)
 
För en av de roligaste sakerna jag vet är att se hur matte trycker sig ut i springan som blir när jag ligger och blockerar dörren. Det är ju liksom inte som om jag inte skulle flytta på mig om jag ville det... Det är mer... att jag inte vill flytta på mig. 
Dessutom blir golvet jättefint och blankt just där jag ligger. 
 
Och vet ni vad jag kom på? Jag har ju inte berättat om hur det varit under sommaren... (eller matte har inte berättat det, för hon har haft annat för sig än att sitta vid datorn påstår hon... Jojo... förutom när det lät pangpangpang i hela lägenheten för att hon och husse satt och spelade spel då)
 
Men jag klagar inte för det. Det betyder ju att mina två favorittvåbeningar är hemma och kan klappa på mig.
 
Och klappar, det gillar jag. Fast nu... nu borde jag sussa. Jag är ju trots allt snart elva år gammal och har lyckats fånga min svans tre gånger, spilla kaffe över mattes bok, tvättat katten och gömt posten under hallmattan idag.
 
Och matte... det borde du också... du ska upp tidigt imorgon! 

Kommentera

Publiceras ej