Aj i hela tassen!

Matte sticker över till fastlandet en sväng för att kolla in en ny familjemedlm, så då passar jag på att skada mig... för jag vet ju att hon inte gillar att se blod.

Fast egentligen tänkte jag inte skada mig så mycket...

Det hände när Husse och jag var ute i Grötlingbo och lekte apport. Då sprang jag rät på en såkniv på en av jordbruksmaskinerna och skar mig illa i trampdynan.

Så jag gick på tre ben när Jenny kom hem. Och oj så ompysslad man blir när man är skadad! Kanske bodre hålla upp benet lite extra?!

Jenny blev jätteledsen när hon fick höra att jag skadat mig, för det hände precis när hon kommit fram. Stackars henne!
Jo pyttsan heller!

Är det jag som är skadad så är det stackars mig! Jenny har en egen blogg där hon kan skriva om sig själv... (Nog är det lite tur att jag håller koll på vad hon skriver här)

I alla fall fick husse åka och köpa en sån där tratt:

Skadad! =(

Visst ser man fånig ut? Fast det är klart... Jenny tycker inte det...  Speciellt inte när jag hela tiden går in i saker med den här dumma grejen, viftar lite på svansen och gör ett nytt försök att komma fram. jag tycker det har blivit mycket mindre ytor att röra på sig här hemma. Och så sitter det väggar där det aldrig förr varit några.

(Ja ja, jag spelar väl lite också, Så klart... då kan ju hända att man får en extra klapp eller en liten godis, eller extra god mat)

Sover i kojan gör jag ändå, men där har jag verkligen problem att komma in.

Hur som helst så är tratten festlig, men jag anar att matte och husse inte tror jag är så skadad längre, för nu har jag börjat slippa den mer och mer. (Tror att det har nått samband med att min tunga måste kolla läget mer sällan)

Nåväl. Kan väl vara ganska skönt. Bäst jag börjar sätta ner alla fötterna när jag går också... Jag gör det ibland (i smyg) men så fort matte eller husse tittar hoppar jag för det mesta... (egentligen skriver jag så här för att ni ska tycka synd om mig, eftersom det faktiskt gjorde ont att vara skadad, och för att jag inte vill vara på bättringsvägen riktigt riktigt än)

Jag går faktiskt på alla ben nästan hela tiden nu.
Tack och lov för det säger matte.

Nu ska jag vila mig lite. har varit en rolig men hektisk vecka. Mattes syster följde med ut till hemse efter fastlandet, så jag har haft fullt sjå med att vara söt hela dagarna =)

Nu får ni ha det så gott! Zzz Zzz Zzz

3 kommentarer

xmattar

28 Sep 2006 20:17

hej harley o stackars dig man kan riktigt se i dina ögon hur ynklig du är önskar att vi fick trösta o krama om dig.

X mattar

11 Dec 2006 21:18

Grattis på födelsedagen Harley, hoppas att du mår bra och att din lilla tass är läkt. Kram Birgitta o Linnea

Birgitta

05 Feb 2007 08:05

Hej harley det var längesen ni skrev om dig. Hur har dt gått med din tass och har du fått en ny kamrat att leka med där hemma? Saknar dig pussar från oss alla

Kommentera

Publiceras ej