Och för att bli fin måste man först gå ut och gå, och sen bada.
Inte tvärtom.

Så jag och matte har varit ute och gått idag.
Vi gick en massa konstiga vägar som jag aldrig gått förut. Och jag kan tala om att det luktade gott.
Överallt.

Så jag var inte riktigt överens med matte om vilken takt vi skulle gå i. Men jag lät henne bestämma för säkerhets skull.

Tacken för det?
Ett bad när jag kom hem.
Fast matte blev nog blötare än jag.
Badrummet också.

Och inte fick jag sitta ner heller. Nehej du, jag skulle stå upp hela tiden.
Sen tyckte matte att jag skulle stå still så hon kunde schamponera min päls.
Men det rann ju vatten i pälsen på mig.
Så då skakade jag mig.
(det var nog här någonstans matte blev blötare än mig)

Sen var det schampo i pälsen.
Och så balsam.
Så nu är jag jättefin.
Och jätteblöt, men det spelar väl ingen roll?
(tycker inte jag i alla fall)

Ännu en punkt denna dag som jag och matte inte var helt överens om.
Sen kan väl inte jag hjälpa att jag blir så himla sugen på att få en massa klappar och gosa ner mig i knät på matte som mest just precis när jag badat?

Sååå stor roll borde det inte spela.
Och det är faktiskt inte mitt fel att matte är så snurrig att hon börjar gosa med mig för att hon glömt att hon tio minuter tidigare hällt vatten på mig...

Nåja... jag behöver inte vara i hennes knä.
Jag kan ligga bredvid henne när hon jobbar också.
Tur att hon jobbar hemma idag.

Nu ska jag vila en stund. I min favorithandduk. Hoppas matte tar kort också, så ni får se hur söt jag är.
Slick ya later!

Kommentera

Publiceras ej