Ja, verkligen... Var säkert två år sen matte Jenny lyckades få hit sina små smala fingrar och berättade vad jag har för mig...

Men nu är hon tillbaka i rasande fart...
Inge nya bilder ännu, men det lär väl dyka upp det med så småningom.

De två senaste åren har jag bott med min husse Henrik på Gotland och Matte Marie, för Jenny har inte haft plats för mig i sitt hem.

Men nu har hon det, så nu är jag med henne.
Så mitt nya hem i Göteborg är en stor tvåa och matte har lovat att jag ska få leka ed en annan hund också.

Och det fick jag.
Igår.

Den hunden hette Lava. Vi hade roligt, för det mesta... Matte tyckte nog vi såg söta ut, där vi gick nos mot nos...
Lava försökte få mig att leka hela tiden. Fast jag var så pass förståndig att jag fattade att lägenheten skulle braka sönder om vi satte av i full fart. Så jag lät ordentligt högljutt för säkerhets skull...

Då blev Lava nog lite rädd. Hon är visst inte van vid att man har så mörk röst när man leker... Men är man Bas-labbe så är man... :)

Efter ett tag var det dags att gå hem...
Så det gjorde vi.

Sen dröjde det en stund innan vi gick ut igen... Jenny hade fått för sig att hon absolut inte skulle ut förrän sent som fan.

Så vi gick ut tio i tolv på natten.
Det sa pang i luften, och matte kanske inte tror att jag märkte det, men visst såg jag allt att hon kikade på mig då och då...
Så jag passade på att vifta på svansen lite extra.
Tills jag hittade en buske.
Matte brydde sig ändå inte om vad jag hade för mig för hon stod och tittade upp i himlen hela tiden.
Så då bet jag sönder busken.

Sa jag att jag hade åkt båt också?
Det var en himla massa gnälliga hundar där.
(Okej, det var väl någon gång jag försökte krypa under sätena till stövaren framför mig, men man måste ju prova)

Fast jag fattar inte varför de skulle gnälla så.

Men! Nu står ju allt huller om buller här!
(be aldrig en matte blogga åt dig... )

Såhär var det:
1: Matte och husse träffades den 28:e, och då följde jag med Matte, fast först sa jag hejdå till Henrik och Marie.
2:
Jag slaggade hos Noren och Richard, och hade matte runt mig som ett bihang.
3:
Vi åkte båt. Jag var coolast. Man gnäller inte... Fast dra lite får man göra... (även om jag och matte inte riktigt är överens om den biten)
4:
Nyår. Jenny och Martin. Lava. Skooooooooojigt.
5:
Det heter "Dra upp busken med rötterna"... inte raketer och smällare. Jag skiter väl i sånt tjafs.
(Faktum är att jag gjorde det... matte såg inte jättenöjd ut över att hon blev tvungen att plocka bajs mitt i allt raket-tittande...)

Martin då? Han bara skrattade... Tror han tyckte jag var lite knäpp. Fast jag tycker om Martin. Han ger mig grisöron.
Men jag tycker faktiskt inte det där pang-panget och blixtrandet uppe på himlen är varken faschinerande eller intressant.
Bajs är roligare.
Buskar är roligast.

Gott nytt år på er.

2 kommentarer

Paula

04 Jan 2010 12:09

Hej Harley... är Martin din nya extra husse...asså är Jenny och Martin kära i varandra???? Saknar dig Harley. Hoppas vi ses snart igen, din stora klump =) gosar å pussar å klappar från Paula.

Jenny

05 Jan 2010 20:16

Hej Paula... :) Ja tjejen, Jenny och Martin är kära... :P Vi tänkte komma på besök på gotland igen i sommar, så då kan du säkert få träffa både Harley och Martin, skruttklimpen! Saknar dig och din familj en massa. Synd att jag inte hann träffa er när jag var nere gumman. Stooooor kram från göteborg till dig!

Kommentera

Publiceras ej