I skog och stadsmiljö...
Stockar och stenar... Det tycker jag om!


Dessutom regnar det ibland...

Och Regn- det gillar jag...
Inte för att jag får använda mitt regntäcke... utan för att jag får gosa i min handduk när jag kommer in.
Och vet ni?

Martin köpte en ny handduk till mig!
(Och eftersom matte är så  duktig, så förstod hon att när jag gick runt med den hela tiden så skulle hon ta kort, så alla andra också kan få se hur fiiiin jag är...)

Och eftersom jag är så duktig måste jag ju faktiskt dra upp handduken när den åker ner...


Och om inte det hjälper kan jag alltid be matte linda in mig, så jag ser ut så här:



Och vet ni?
För ett par dagar sedan fick jag vara lös med inte mindre än... åtta eller nio hundar!!!
Då var jag trött när jag kom in minsann!

Men roligt var det...
Tur för matte att jag får såna belöningar ibland.
Ni skulle bara veta hur mycket hon kräver av mig nu när vi ska gå ut...
Först ska man hämta kopplet...
Sedan skorna...
(Det värsta är nog att ibland duger inte skon man hämtar)
Sedan kan det hända att man måste stå still så man får på sig reflexvästen...
(och den inte ramlar av, som när Martin ska försöka fixa det)

Fast jag måste erkänna att det går fortare för matte att klä på sig när jag kommer med skorna också... :)

En annan sak som får mig att undra lite (över om jag kommer dö av hunger innan något händer) är varför i hela friden människor ska ställa om klockan...
Inte för att jag klagar på sommaren, för då får jag mat tidigare, men varför måste jag vänta en hel timme längre på vintern??!! Fattar ni hur hungrig man blir av det eller?

På tal om mat ja... Matte!: Mata mig.
Slick och hej på er.

Kommentera

Publiceras ej